2:nd of December

Jag har börjat ta mig igenom dessa igen. Har redan läst dem x antal gånger, men det var ett tag sedan sist. Japp, jag är en nörd. Jag älskar att läsa och Harry Potter ligger i toppen av mina favoritböcker. De kanske har språk för en 12-åring, men det finns anledningar till att även vuxna läser dem. Man kan likna dem vid Disneyfilmer som har hur mycket vuxenskämt som helst, trots att de riktar sig mot små barn. Här kanske det inte är skämten som spelar roll, men ni fattar vad jag menar. Underbara böcker, utom möjligen den sista som känns lite som att den är ihopskriven på en kvart. Rowling borde nog gjort som filmmakarna och delat upp den på två. Det känns mer som att läsa ett utkast än en färdig bok.

Kommentera

