Julaftonarna

Ja, jag har flera varje år. Det blir så när man har skilda föräldrar och annat folk på olika ställen. Kära Casper och jag hade inte någon direkt julafton, vi bytte bara klappar i omklädningsrummet på hennes jobb. Men glad blev hon över sin muande ko och de tranbärsdoftande förpackningarna från Body Shop. Jag fick ett spel som hon lyckade smuggla ut från Ullared helt utan min vetskap efter att jag på skoj sagt till henne att det skulle hon ju kunna ge till mig (Frågespel kallat Svenska språket till mig, språkpolisen själv).

Men julafton hade jag i alla fall i onsdags kväll med Ella och Emma. Ella och jag bakade i helgen en hel massa och hade därför lussebullar färdiga. Sedan ställde vi till med köttbullerullning kvällen till ära och plockade fram den hemmagriljerade skinkan ur frysen. Att potatisen tog år att koka gjorde då ingenting för vi kan roa oss så bra ändå. Jag fick en inpackning från Aussie av Emma (TACK!!) och röd mössa med tillhörande halsduk av Ella. Inte illa pinkat!

Så har vi kommit fram till dopparedagen då när julafton med släkten firades med enormt julklappsberg och ett ännu större berg av mat och annat gott. Jag var inte vettigare än att jag sprang omkring och fnissade och åt hela tiden, men det var trevligt att få leka tomte.

Imorgon blir det årets sista julafton hemma hos mor. Dock tror jag inte att det blir någon klassisk julmat där, men vad gör det? Den har man ätit sig mätt på nu ändå. Vi ska titta på Spöket på Greveholm, jag fick den på DVD i julklapp jag. Mys framför tv:n imorgon alltså. Alltid något att se fram emot.

Nu blev det ett väldigt långt inlägg utan bild dessutom. Det sista beror på att jag lyckats förlägg min batteriladdare till kamerabatteriet. Inte lyckat alls egentligen, men jag anar att den ligger i högen i vardagsrummet. Tåls att undersökas. GOD JUL!!

Kommentera

