I rulltrappan

Så var man på väg hem från arbetet efter en lång dag i köket. Tar fram boken och ställer mig i rulltrappan mot tunnelbanan och börjar läsa. Då är det någon som börjar prata med mig! I vanliga fall brukar jag tycka att detta är ganska jobbigt, men idag uppskattade jag det verkligen. Jättetrevlig tjej som började prata om min bok och filmerna och sedan om våra jobb. Synd att hon skulle av tunnelbanan så fort, men hon fick nog trevligt på bion. Och vem vet, vi kanske ses igen?

One thought on “I rulltrappan

Kommentera

