Redigera

Sitter med Emelie Ohlssons redigeringskurs just nu och min redigeringslista i Spotify på i bakgrunden. Märks det att jag tycker att hon är duktig? Känns som att jag nämner henne i vart och vart annat inlägg, men hon är verkligen otroligt duktig och man lär sig så mycket av henne. Det är så intressant att se hur hon jobbar och även om man känner att ”jo men jag kan ju redan sånt där” så är det intressant att se hur andra gör och kanske får tips till hur man kan ändra sitt eget beteende till det bättre.

Redigeringskursen är i alla fall väldigt intressant, man förstår verkligen hur hon får till det där otroliga ljuset som hennes bilder har. Ja, mycket gör hon redan i kameran när fotot tas (kolla in hennes Behind the scenes-kurs), men vissa saker går bara att göra i det digitala mörkerrummet. Som Emelie säger i sin inledning så vet inte kameran exakt hur det såg ut när fotot togs, utan det får man berätta i photoshop istället.

One thought on “Redigera

  1. Åh, redigeringskursen vill jag också ha! 😀 Låter som den är jättebra och inspirerande.

    Tack! Haha, jo det är jätteskönt att gymma och man känner sig faktiskt duktig när man får träningsvärken, då känns det ju som man har åstakommit någonting! 🙂

Kommentera

