Tommy Körberg

Konserten med Tommy Körberg var över förväntan! Kvällen var helt underbart skön med runt 20 grader varmt och klar himmel. Körberg körde lite stå upp-komik genom hela showen (som var nästan tre timmar men kändes som en!). Vissa stunder låg man dubbelvikt av skratt. Han röst sedan är ju ingenting man egentligen förvånas över, men det går inte att komma ifrån att han är en av Sveriges bästa sångare. Repertoaren var generös med genrer och i början av kvällen sjöng Körberg Fattig Bonddräng som är en av mina favoritlåtar från när jag var liten tillsammans med Falukorvsvisan och Vargsången. Mot slutet, nästan när jag givit upp hoppet, övergick en annan låt till Anthem från Chess. Kvällen var gjord!

Bilden härunder fick jag då Körberg plötsligt stannar upp, tittar på mig och utbrister ”Fotar du?!” Osäker på vad jag skulle svara så nickar jag bara lite och ler försiktigt. Körberg vänder sig om och säger åt mig att vara beredd med kameran. ”Jag är en man” – börjar han och när han vänder sig om fortsätter han – ”med många hemligheter!” Klick!
Det var inte bara mig han interagerade med och det var lite det som gjorde hela showen. Det, humorn och hans otroliga röst.

 

Kommentera

