Storslaget farväl

Man får göra vad man kan med vad man får. Hamnade strax framför Extreme, dvs ganska långt ifrån scenen. Framför mig hade jag fler killar i längdgruppen ”nära två meter”. Även om man har en hyfsad kamera och grymt teleobjektiv så skapar denna situation lite problem när man inte är högre än 168 cm över havet. Men skam den som ger sig! Knölade mig sidleds igenom en liten del av de 15000 personerna som tagit sig dit och hittade en hyfsad plats. Fick en än bättre plats när en vänlig man flyttade på mig (Tack!). Har dock träningsvärk i armar, axlar och rygg efter att ha hållit upp kameran (med nästan ett kilo objektiv på) över pubikhavet i två timmar. Vilket också ledde till att jag var tvungen att köra liveview. Och liveview och autofokus är tyvärr osams i min 450D, så det blev manuell fokusering hela konserten.

Tårarna flödade bland besökarna när sista raderna kom, även Ola Salo såg ut som om han fällt en tår då hans smink låg i ränder längs kinderna (kan också ha berott på svett, men det låter inte lika vackert). Trenne var klädbyterna – vitt, svart och guld – så som är brukligt för The Ark, starka, inspirerande tal hölls av Ola och musiken flödade, även en önskelåt togs upp. De tidigare trummisarna bjöds upp på scenen för att få vara med om avskedet. Allt som allt var det en maffig avskedsfest.

Fler bilder finns att beskåda på min facebooksida.

5 thoughts on “Storslaget farväl

  1. Nja, det är inte så svårt. Grejen är att det tar tid! Först ska man göra geggan och sen ska det stå i några timmar, sen ska man ha i det och så ska det sitta i några timmar (mellan 3-6 för så bra resultat som möjligt). Men har man massa arbete vid datorn så är det ju inga problem! Och man virar ju plast runt skallen så vill man gå ut är det bara att dra på sig en mössa 😎

Kommentera

