1 December 2011

Och December är igång! Dock utan snö.. Julen tjuvstartade ju med första advent redan i söndags, men idag drar julkalendern på SVT och SR igång. Ja, jag måste kolla på första avsnittet varje år. Julkalendern var julens höjdpunkt (om man räknar bort själva julafton då) när jag var liten. Och ja, sedan ”Allram Est” så ha det varit otroligt dåligt, men chansen finns ju att de har förbättrat den till i år. Jag har faktiskt mina förhoppningar efter att ha sett en glimt av reklamen. Det kanske blir en ny klassiker. Men vem kommer någonsin glömma ”Mysteriet på Greveholm”? SVT måste verkligen anstränga sig om de ska lyckas bättre än 1996!

Dagns bild/bilder är från förra julen då jag hade två sådana här små monster hemma. Åh vad jag kan sakna dem ibland!

Kommentera

