14 December 2011

Nu är det bara tio dagar kvar till julafton. Jag har ett par paket kvar att inhandla, men det ska nog gå bra. Jag har börjat så smått med rimmen också, men vi får se. Jag kommer nog hinna skriva om dem både en och två gånger innan paketen hamnar under granen.

Jag tycker det är mysigt med rim på paketen. Det får inte vara för lätta, så att man kan lista ut vad det är i. De ska vara precis så svåra att man inte förstår innan man öppnar paketet och när man väl gör det så ska det vara gaska självklart. Jag brukar inte sätta någon lapp med t.ex. ”God Jul Mamma önskar Ulrika” på paketen utan det är bara rimmen som gör att jag vet vad som är i vilket paket. Samtidigt vet ingen annan vet vem som kommer få vilket paket så de måste gissa på alla! Brukar inte heller avslöja mottagaren förrän någon kommit med en gissning på innehållet.

Dagens bild tog jag på lunchen för några dagar sedan. Blev lite förtjust i ljuset och den rostiga pick-upen som står i sitt hörn.

2 thoughts on “14 December 2011

Kommentera

