Morgonpigg

Mm, vad jag älskar mornar. Att vara uppe när det är helt tyst och stilla utanför och ta en kopp te och bara vara. Det här med att sova halva dagen när man är ledig är inte riktigt min grej. Jag vaknar efter sju till åtta timmars sömn och vanligtvis är klockan mellan sju och åtta då. Precis lagom om ni frågar mig för då hinner man med den där stunden för sig själv.

Sitter vi köksbordet och tittar ut genom fönstret på den grå morgonen. Dimmig men vacker. Planerar en liten fotoutflykt vid lunch.

Jag älskar ju te, och Kränku är teet som jag vuxit upp med. Det kommer från Gotland och varje sommar (eller ja, varje gång vi är nere praktiskt taget) så måste man alltid passera deras mysiga butik och fylla på någon av sorterna. Det här är mitt lilla startkit i nya lägenheten, det blir nog någon burk till i sommar.

5 thoughts on “Morgonpigg

  1. Vilka fina burkar! Det är ju så mycket roligare att göra i ordning en kopp te när man kan ta blandningen av smaker ur en söt burk.
    Kram

Kommentera

