Nolltolerans mot mobbing

Tittade in på underbara Emelie Ohlssons blogg nu på förmiddagen för det brukar alltid göra mig på bra humör. Hon är så duktigt och sprider leenden överallt. Idag däremot blev jag bara arg. Inte på Emelie naturligtvis. Hon har skrivit ett inlägg om nätmobbing och det är det som gör mig arg. Ella och jag pratade om det igår också eftersom någon lämnat en onödig och nedvärderande kommentar på hennes blogg. Att det faktiskt finns människor som lägger ner tid på att skriva elaka saker till andra. Jag förstår inte! Jag blir lika upprörd varje gång för det är inte okej att hålla på så. Och att man vill och orkar slösa tid på att göra sånt… Tycker du inte om något, klicka bort därifrån och kolla på nåt du gillar istället! Livet är inte till för att vara bitter över allt.

Jag har än så länge varit befriad från sådana här kommentarer, men jag går helt på Emelies spår. Nolltollerans mot mobbing. Och för den som nu får för sig att slänga in en kommentar om hur fånig jag är eller what not, lägg din värdefulla tid på något annat, för den kommer bara att raderas.

Jag vill också ge en jätteeloge till organisationen Friends nu när vi ändå är inne på temat. De gör så himla mycket bra i kampen mot mobbing. Fortsätt kämpa!

3 thoughts on “Nolltolerans mot mobbing

  1. Ja,d et är riktigt hemskt. Förstår verkligen inte vad man får ut av att hålla på sådär. Usch, blir så ledsen.

    Hoppas bilderna blev bra trots regn!

Kommentera

