All you can hear is the waves against the old wood

Har haft en väldigt skön dag idag. Inte så att jag gjort mindre än vanligt eller så, men jag har varit väldigt lugnt och trygg hela dagen. Blev sugen på ricottapastan på Vapiano så jag slängde ihop en egen variant här hemma och det blev riktigt bra! Sedan bjöd mamma på kokosmuffins också så det blev en promenad i kvällssolen dit för att äta muffins och slå en bläng på fotbollen. En lyckad dag helt enkelt.

Bilden tog jag när jag åkte ner till Årsta Havsbad en kväll i Maj. Lekte lite med bländare och slutartid för att få långt skärpedjup och silkesvatten. Har inte hunnit kolla på dem tidigare, kände att det började bli dags. Det var väldigt roligt att göra något annorlunda. Jag fotar ju inte så mycket natur och landskap, och väldigt lite bilder med mindre bländare än 2,8. Men man måste utmana sig själv ibland, annars utvecklas man inte.

5 thoughts on “All you can hear is the waves against the old wood

  1. Visst är det de, roligt att se på både alster & gamla leksaker. Det var nostalgi på hög nivå sist jag var hos mamma & nästa helg får jag med lite mer hem 🙂

    Vad är riccotapasta?

Kommentera

