Modell u.norman?

Ja, nu för tiden känns det nästan som att jag hamnar framför kameran oftare än jag hamnar bakom den. I helgen hamnade jag via twitter i Gordon Anderssons studio. Jag ställde upp som modell när han och några av hans vänner ville öva lite i studion, både analogt och digitalt. Riktigt trevlig hade vi!

Här under ser ni en av bilderna som duktiga Daniel Carlbom har tagit. Han var den enda som ville att jag skulle le på bilderna (och den ende som fotade digitalt), måste säga att det var en lättnad att få le lite efter att ha sett allvarlig, förvånad och arg ut i en timme.

Denna tog Ola, helt analogt vill jag tillägga!

Jag tror att det är väldigt nyttigt att ställa mig på modellens sida för att veta hur det känns. Vad man vill veta som modell, vilken vägledning som är viktigast osv. Det är nästan lättare att förstå när man väl står där.

5 thoughts on “Modell u.norman?

  1. Jättefint! Kul med lite fina bilder på sig själv. Här finns inga..
    Och jag håller med om flaggan! Har nämligen hang up på Junion Jack. Det är bara den ”äkta” engelsmannen som inte förstår mig… Lite fånigt haha 😀

  2. Ping: Why the long face? | Fotograf u.norman

Kommentera

