The story of my … morning

Jag bor i en förort. Bor man i stan skulle man nog kalla det för landet för det finns en massa hagar med kor och hästar inte alls långt från min ytterdörr. Men det är en förort. En av de yttre förorterna, men fortfarande inte ens slutstation på pendeltågslinjen. Inte längre i alla fall. Det finns fördelar och nackdelar med att bo där. Fördelarna är bland annat att jag har så nära till naturen, och hav och strand är bara 10 minuter bort med buss. Samtidigt är Stockholms Central endast en tågresa bort. Nackdelen är att det tar över en timme att åka till jobbet som ligger på andra sidan stan. Speciellt när det är signalfel så att tåget är 15 minuter försenat. Men jag kom i vanlig tid till jobbet ändå av någon anledning.

4 thoughts on “The story of my … morning

  1. Jag förstår vad du menar, jag bor likadant! Men att ha en sådan närhet till naturen uppväger nästan hela besväret. Fast visst hade man inte klagat över att bo lite närmare i stan i alla fall. Fin bild!

  2. Tack tack. Var roligare än jag trodde att fota där, mkt annorlunda. Brukar helst skippa kameran vid folkmassor, är alldeles för osäker, så är inte alls van vid att fota den typen av bilder. Men tyckte ändå att det blev en del okej:)

    Finns fördelar o nackdelar med allt. Men en timmes pendling! Haha låter som en evighet för mig. Jag bor ute på landet, eller i ett litet samhälle. Men det tar ändå inte mer än 20 min in till centrala malmö med bil:)

  3. Tack så mycket! 🙂 Ja, jag är jättenöjd med min nya ”look”! Mycket mera jag!
    Härligt att bo lite ”lantligt” Lantliga landskap nära Stockholm skulle jag gärna se mer av!

Kommentera

