Ola Salo och SRSO

Trots hällregnet vid halv fyra igår så blev det en ganska fin kväll. Mor och jag åt middag och satt oss sedan på en bänk på Gustav Adolfs Torg. Det var inte överdrivet med folk, utan kändes ganska lagom. Prick klockan åtta drog Sveriges Radios Symfoniorkester igång och efter en första pampig låt klev Ola Salo in. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Den mannen kan äga en scen. Det spelar ingen roll hur stor eller liten den är, Salo tar upp hela scenen och bjuder in publiken till en show varje gång. Tillsammans med en av världens bästa symfoniorkestrar kunde det inte bli annat än bättre. Mot slutet körde de Calleth you, Commeth I. Utan att Salo gjorde minsta vink så sjöng publiken med i melodin, så som den alltid gjorde under The Arks tid. Det var en mäktig känsla.

Bilden tog jag på The Arks avslutningskonsert förra året på Gröna Lunds stora scen. Jag hade som sagt inte kameran med mig igår. Detta är fortfarande en av de fotograferingar som är mest stolt över, då den krävde så mycket av mig. Jag stor 50 meter från scenen med ett folkhav framför mig. Kameran med 70-200 2,8 på rakt upp i luften över huvudet, Live View och manuell fokusering.

5 thoughts on “Ola Salo och SRSO

  1. Åh, den där konserten igår hade jag också velat se!! Och gärna The Ark på scen också – fast det är ju så dags nu när de har lagt av… <:-) Men Ola Salo kommer säkert att göra massor av storslagna saker i framtiden också!!

Kommentera

