Dirty Dancing

I veckan fick jag ett sms från min far där han frågade vad jag skulle göra på söndag (idag alltså). Tja, ingenting svarade jag, och då frågade han mig om jag ville följa med på musikal. Så för en liten stund sedan kom jag hem från China Teatern. Dirty Dancing var min absoluta favoritfilm när jag var yngre (möjligen med lite konkurrens från Sound of Music) och jag var skeptisk till en musikal, det var ju en dansfilm. Men de hade lyckats riktigt bra. Killen som spelade huvudrollen hade dessutom massor av små moves som fick en att tänka på Patrick Swayze. Nu spritter varje muskel i mig och vill bara dansa! Fast egentligen borde jag sova, så det får nog bli alternativ nummer två – en bok och sängen – just nu. Hoppas att ni också har haft en trevlig helg!

2 thoughts on “Dirty Dancing

  1. Åh, jag vill verkligen se musikalen. Måste kolla upp hur länge den går, vad jag vet ska jag inte till Sthlm förrän i november… :/

Kommentera

