Before and after

Ökad exponering, ökad kontrast, ökad färgstyrka.
Sedan klonade jag bort den lilla flugan på blombladet.

Oftast när jag redigerar så gör jag inte mer än så här. Det krävs så lite för att lyfta hela bilden till den nivå den hör hemma på. Lite senare idag kommer det att komma upp en video här på bloggen där jag visar när jag redigerar ett porträtt. Det är i princip samma procedur som för bilden ovan. (Ni som är vana vid att göra filmer får dock ursäkta den dåliga lilla youtubefilm som jag satt ihop. Jag skyller på att det är min första).

2 thoughts on “Before and after

Kommentera

