The Beginning

Idag är det precis fyra år sedan jag kom hem, helt röd i ansiktet av lycka och skrek ”Titta vad jag har köpt!”. Lyckan var total, från tårna till huvudknoppen vibrerade den i varje liten nerv. Innan den dagen hade jag använt min telefon, en Sony Eriksson 750i, som kamera. Ni kan ju tänka er skillnaden själva.

“Sedan gjorde jag något som jag längtat efter i flera år. JAG KÖPTE EN DIGITAL SYSTEMKAMERA! En Canon Eos 450D som jag velat ha enda sedan den kom ut! Snacka om att jag är lycklig nu!”

Två dagar senare tvingade jag ut min stackars syster i kylan. Hur hon har orkat stå ut med mig och mina upptåg under alla dessa år förstår jag inte, men jag är så glad över det. Utan henne hade jag nog inte kommit till vart jag är idag. Tack finaste syster. Jag visste inte vad RAW var för något, men att man skulle köra på manuella inställningar – det visste jag. Ni ser ju resultatet.

Bilderna är mörka och det är inget underbart skärpedjup direkt, men jag, som bara hade mobilbilder att jämföra med, tyckte att de var fantastiskt bra.

Blogginlägget om bilderna.

One thought on “The Beginning

Kommentera

