The first small steps

I december 2008 åkte vi till Gotland. I mitt arkiv finns bilder från två tillfällen mellan den första november och de här bilderna, som är tagna på Julafton och Juldagen, så detta verkligen i början av min ”karriär”. Ett par av dem är fortfarande storfavoriter, och jag förstår knappt hur jag lyckades ta dem. Redigeringen är väl kanske inte den bästa dock, men sånt går ju att göra om.

Jag fotade allt som kom i min väg som jag tyckte var vackert. Jag kämpade för att få bilderna att se ut som jag ville, och struntade blankt i om kameran inte vill mäta ljuset som jag ville för här var det jag som bestämde och punkt slut. Man kommer långt med lite viljestyrka har jag lärt mig, och om man börjar med inställningen att man ska klara allt så gör man det tillslut. Jag började förstå vad som hände när jag skruvade på de olika inställningarna och fick till slut fram bilderna som jag ville ha dem.

6 thoughts on “The first small steps

Kommentera

