Karlstadsinvasionen

Då satt jag på tåget hem igen med en hel dag av foto och skratt i ryggen. Som enda utom-sockens på fototräffen så kände jag mig verkligen som stockholmaren till en början, men alla var så himla gulliga att man snabbt kände sig som hemma. Caroline och Linda som knåpat ihop dagen hade bjudit in Magnus Svensson från Maz Studios i Karlstad att föreläsa om livet som fotograf under den första timmen. Det var väldigt intressant att lyssna på, och till det fick vi lite bubbel i alkoholfri-cider-på-petflaskeform och helt fantastiskt goda cupcakes.

Samtidigt som vi lyssnade på föreläsningen så blev modellerna sminkade och stylade  så lagom till lunch så var de redo för att utsättas för 12 ivriga fotografer. Varje modell hade ett eget tema, vilket gjorde att man var tvungen att tänka om varje gång man bytte modell och location vad man ville ta för bilder just där. Nedan ser ni när Caroline fotar sin syster Petra som var en av våra modeller. Detta var helt klart min favoritlocation – helt otroligt häftig plats!

Caroline och Petra DahlénOch såklart så fick man en goodiebag med sig hem 😉 Men mer om den en annan gång. Nu kommer internet snart att avlida av resfeber och jag tänker redigera lite tror jag.

5 thoughts on “Karlstadsinvasionen

  1. Tack! Visst är de fina och alla är ju olika oxå :).

    Vilken fin bild och vad kul det låter att vara på en fototräff. Ska bli kul att få se fler av bilderna därifrån.

Kommentera

