Vitklädd med ljus i hår

När jag var liten var en av mina största drömmar att få bli Stockholms Lucia. När jag väl var tillräckligt gammal insåg jag att man faktiskt måste vara begåvad vad gäller sång, men det var inget jag tänkte på innan. Jag skulle stå där, inför alla andra, med ljus i en krona och dela ut lussebullar. Till min stora lycka fick jag vara skolans lucia när jag gick i mellanstadiet. Med riktiga ljus och allt! Jag var hur stolt som helst, och väldigt lycklig. Dock måste jag tillägga att stearin i ett hår som har lätt att tova sig inte är någon höjdare.

Det finns en film på detta, i pappas arkiv, tyvärr inga bilder. Ingenting digitalt, så det kan jag inte bjuda på. Smit ut i vinterkylan istället så kommer ni nog att stöta på några som lussar på riktigt 😉

God Jul

One thought on “Vitklädd med ljus i hår

Kommentera

