Bloggar ni måste kolla in under 2013

CeciliaNågon gång under det gångna året så lyckades jag hitta min väg till till Cecilias blogg. Jag vet inte exakt vad det var som fick mig att stanna. Det kan vara de vackra porträtten som hon lägger upp, det kan vara hennes inlägg som alltid är skrivna med glimten i ögat, det kan vara hennes inrednings- och mat-bilder. Oavsett vad så tycker jag att hennes blogg är värt ett besök, så kika in!

CarolineCaroline har dykt upp här i bloggen flera gånger tidigare, allra senast i inläggen om fototräffen i Karlstad då hon var med och anordnade den. Jag har följt hennes blogg i åtminstone fem år, då jag vet att länken dit följde med från min förrförra dator in i nästa och sedan rakt in i bloglovin’-listan. Behöver jag säga mer än så? En blogg någon följt så länge är helt enkelt värd ett besök.

JonnaI våras fotade den här tjejen mig och min fina pojkvän som en del i sitt skolarbete. Sedan dess har Jonna hunnit ta studenten och starta eget och dessutom utvecklas som fotograf, något enormt! Titta bara på bröllopsporträtten som hon tagit nu i december, de är helt fantastiska! Jag tänker definitivt fortsätta följa hennes utveckling, det borde ni också göra.

LindaLinda var den andra hjärnan bakom fototräffen i Karlstad, och är även en av personerna bakom bloggtidningen Eloge. Hon tar väldigt fina bilder, och jag tycker speciellt om hennes självporträtt. Detta är inte en lika renodlad fotoblogg som de tidigare, men lika värd ett besök. Linda är en driven och duktig tjej som jag alltid hittar inspiration hos.

stargirlJohanna tar otroligt vackra naturbilder. Sådär så att man blir helt hänförd av vår värld och kan sitta och titta på dem hur länge som helst! Jag, som själv inte känner mig sådär överdriver duktig när det kommer till naturbilder, blir helt förundrad över hur man kan fånga så otroliga bilder på så naturliga objekt.

SmämHemma hos mig hänger tre av Saras bilder. Jag har även skrivit ut hennes fina väggkalender för 2013. Jag är helt enkelt kär i hennes vackra illustrationer helt. Frågar ni mig (vilket ni nog inte gör men jag tänker berätta ändå) så uppdaterar hon lagom ofta och lite då och då dyker det upp trevliga tips om lite allt möjligt, t.ex. typsnitt. Kika in!

smallpigart

Här är damen som ska fotografera mitt bröllop, om jag så ska behöva gifta mig med mig själv. Anna är otroligt duktigt och hennes bröllopsporträtt har alltid det där lilla extra. Det har även hennes inlägg som jag ofta kan läsa om och om igen. Människan är helt enkelt otrolig och finns högst upp på min idollista. De flesta av er har nog sett hennes bilder förut, men om ni mot förmodan har missat Smallpigart så är det dags att sluta med det och titta in.

6 thoughts on “Bloggar ni måste kolla in under 2013

Kommentera

