Det där med tekniska termer

Det var tydligen inte bara jag som rensade i gamla hörn i helgen. Min käre far slog en signal och berättade att han hade hittat en ljusskärm som jag kanske skulle kunna ha användning för. Tja, tänkte jag, det kan säkert vara till någon nytta, vad det nu är.

Ja, det var ju en studiolampa med tillhörande stativ och softbox från Elinchrom. Det satt ju inte helt fel måste jag säga. Jag är ju inte så bra vän med det där med blixt än, så detta kan ju vara ett fantastiskt mellansteg när det är för mörkt ute för att bara köra på naturligt ljus. Behöver jag påpeka att jag var euforisk resten av den dagen?

KöketJag hittade faktiskt ingen roligare bild, och jag är väldigt stolt över mitt nystädade hem och mina superfina dukar, så här har ni mitt matbord gott folk 🙂

One thought on “Det där med tekniska termer

  1. Åh, nu blir jag lite avundsjuk. Vill så gärna komma igång med blixtfotografering, men det känns som att det är en rejäl tröskel att komma över på nåt vis. Men det kommer väl… Lycka till med din ljusskärm 😉

Kommentera

