Hjälp! Kamera på resan?

I Mars åker jag till Thailand i två veckor. Det ska bli så fantastiskt roligt, men jag har ett dilemma. Vem åker med? 450:n eller min älskade 7D? Jag har kommit fram till att mitt 50mm f/1,4 får åka med i alla fall, eftersom det är så mångsidigt. Längre än så har jag inte kommit. Vad har ni haft för kamera med er när ni rest utomlands? Har ni några tips på resefotografering?

Sist jag var i Thailand var när jag gick i.. sjuan? Länge sen i alla fall. Men det var vackert och underbart, och jag ser verkligen fram emot att få åka dit igen!

Thailand

4 thoughts on “Hjälp! Kamera på resan?

  1. Jag skulle satsa på den ”gamla” kameran. Tänk på att det kan komma sand i den ifall du skulle vara på stranden med den eller värre.. bli stulen. Brorsans kamera blev stulen nu när han var där i december.

  2. De senaste resorna har jag haft min Pentax K-5 och 17-70mm objektiv, sen har jag tagit med mitt 55mm/1,4 också 🙂 Om jag inte minns jättefel 😛

    Sist jag var i Thailand hade jag nog med min tele på 70-300 och mitt fisheye 10-17 också 😛

  3. Jag gav tipset gamla kameran till en tjej förut och hon ångrade sig grymt! Hade jag åkt hade jag kört med nya. Faktum är att man klarar sig bra. Man behöver inte ha med den överallt i alla fall. Jag körde fotopromenader i Thailand, med den bra kameran, sedan tog jag en sketen liten sak till stranden. Alltså två kameror. Har aldrig blivit bestulen i Thailand! Varit där ett antal gånger.

Kommentera

