Fettisdagen

Jag erkänner – jag gillar inte semlor! De där torra bullarna med en massa äcklig grädde och sötsliskig mandelmassa. Det är bara florsockret på toppen som kan falla i smaken, men man kan ju inte fika på bara florsocker? Av någon anledning hade jag ändå bestämt mig för att baka semlor i helgen. Jag hittade ett enkelt och lite annorlunda recept jämfört med alla ”klassiska semel-recept” som jag hittade på nätet, så jag satte igång med det. Semlor blev det allt, men inte alls de där torra bullarna som man kan köpa, utan en lite frasigare variant som var saftig i mitten! Tjejen som inte tycker om semlor smällde i sig två stycken efter middagen utan problem.

Hoppas att ni också hittar fina semlor att mumsa på denna tisdag!

Semla

Kommentera

