Grodkyssar, skogsrån och go-fika

När jag hälsade på i Värmland så drog Caroline ihop en modefotografering lite spontant. Efter en mysig fika på verandan med utsikt över öppna fält fick jag leka make-up-artist en stund. Jag tycker ju att det där med smink är riktigt roligt även om jag sällan sminkar mig själv. Jag har övat och testat och lekt, och även fått en del bra tips från min syster som är utbildad, så jag kan en del om färg och form. Det är dock sällan jag får användning för det, men när det väl finns en chans så är det himla kul att få gå lite crazy 😉

I skogen fotograferade sedan jag och Carro som galningar denna vackra tjej. Visst ser hon lite ut som ett skogsrå? Nu gör ju inte svartvitt färgerna rättvisa, men det kommer färgbilder också, var så säkra. Det är en väldans massa lila och grönt, riktigt snyggt! Förutom att det är riktigt kul att fota sådan här lite uppstyrt och extremt (dvs inte vanliga porträtt) så är det alltid väldigt lärorikt att bara titta på och lyssna på allt Carro säger och gör. Hon vet verkligen vad hon håller på med!

Modell: Caroline Sundström | Frisör: Fia Sundström | MUA: Ulrika NormanModell: Caroline Sundström | Frisör: Fia Sundström | MUA: Jag

När vi traskade tillbaka så korsades vår väg av en liten groda. Vi skojade lite om att man skulle ta en bild där grodan fick en puss, och våghalsig stockholmare som jag är (vi kan ju låtsas?) så fångade jag den lilla krabaten och gav honom en. Någon prins blev det inte, men väl ett gott skratt.

2 thoughts on “Grodkyssar, skogsrån och go-fika

Kommentera

