Mårbacka

Även om helgen var ganska fullbokad så hann Caroline ta med mig på lite sightseeing när jag hälsade på i Värmland. På väg hem från sagobröllopet i Filipsstad så svängde vi in förbi Selma Lagerlöfs Mårbacka. De hade stängt för dagen, men den vackra trädgården var öppen och vi kunde ju beundra det ståtliga huset utifrån. Carro lånade min kamera och knäppte lite bilder på den galna och överlyckliga stockholmaren som sprang omkring bland äppelträden. Trots att de hade stängt så är jag glad att jag blev ditlurad, för det var en underbar trädgård, och att bara få vandra runt där i stillheten tillsammans med trevligt sällskap medan solen gick ner var hur mysigt som helst.

Ulrika

Kommentera

