Det där med varför det är bra att städa…

PappersarbeteMin lilla pälsboll börjar bli stor. Eller större åtminstone. Mitt mammahjärta är både stolt, eftersom han är en sån fin kattkille som får beröm hos veterinären varje gång vi är där, men det har också lite separationsångest för den dagen då han blir tonåring och vuxen och mitt knä inte är den bästa platsen i universum längre. Jag håller tummarna för att det aldrig ska hända 🙂

Nu sitter jag och försöker sköta lite bokföring och annat pappersarbete som man egentligen borde göra på en gång men som man ändå alltid sitter med i sista minuten. Jag har nästan fått ordning på mitt kontor nu, så 2014 borde bli lättare att ta hand om än 2013 som låg i en vit låda huller om buller, med ett par papper som från början låg på locket men som efter ett tag åkt ner på golvet (och gärna in under bokhyllan också) istället. Ja, det har varit sjukt stökigt på mitt kontor, nästan så jag skäms lite för att säga det. Det är bra nu igen, vilket känns otroligt skönt. Oavsett hur tråkigt pappersarbete ibland kan vara så blir det hundra gånger roligare när man har snyggt och städat runt omkring sig när det är dags att sitta med det. Det går dessutom hundra gånger fortare så man får mer tid över till sånt som man tycker om att göra. Typ gosa med sin kattunge ♥

One thought on “Det där med varför det är bra att städa…

Kommentera

