När man ska sätta teorin i praktiken

te + anteckningarDet finns alltid något som man känner sig rätt bra på. Det kan vara att fotografera, spela gitarr, bygga hus eller skriva en bok. Alla har en liten dold (eller inte så dold 😉 ) talang som man är rätt nöjd med. Vissa ställer sig på en scen och visar alla, andra håller det mer för sig själv. Oavsett så kommer ibland det där ögonblicket när ens idol eller förebild kommer förbi mitt i processen. Någon som man länge sett upp till och som kan så otroligt mycket. Man vill såklart visa sig duktig och visa att man kan, men man blir så nervös att det är mer troligt att man tappar kameran i marken, snubblar på orden och ser ut som ett fån. I alla fall är det så jag ser den här dagen framför mig. Idag är det nämligen dags för mitt nästa kurstillfälle med finaste Emelie Ohlsson. Jag ser verkligen fram emot det enormt mycket eftersom Emelie är en sån härlig människa som ångar inspiration och motivation och eftersom jag alltid går från våra kurstillfällen med massor av nya kunskaper och erfarenheter. Samtidigt är jag helt galet nervös. Mitt huvud vet att Emelie kommer att peppa mig och hjälpa mig att utvecklas men mina nerver verkar strunta i det helt och hållet.

Jag har många gånger fått höra att det där med nervositet är positivt. Att man presterar bättre då. Vi kan ju alltid hoppas på det 😉 Oavsett så ser jag fram emot en rolig och lärorik dag, för det vet jag med säkerhet att det kommer att bli 🙂

One thought on “När man ska sätta teorin i praktiken

Kommentera

