En bröllopsfotograf på var sida kameran

Jag måste erkänna att jag var skeptisk när vi klev genom hästhagen. Antagligen hade jag samma känsla som de flesta av mina kunder känner när jag pekar ut en plats för fotografering. Där? Ska vi fotografera där? Mitt i hästhagen? Japp. För det råkar vara just precis där som ljuset är allra bäst. Det är just precis där som vi kommer att få de absolut finaste bilderna. Jag lovar.

Jag litade på Caroline, hon är ju ändå en av de mest begåvade fotograferna jag känner, så jag traskade efter henne ut i hästhagen. Där, i en liten sänka, föll ljuset som i en dröm. Kameran smattrade som under ett spöregn när jag brände av bild efter bild på fina Caroline. Det är över ett halvår sedan nu och jag känner att det börjar bli dags att planera in en ny resa till Värmland snart. Se nya miljöer och hitta ännu konstigare platser med underbart ljus att fota i. Det finns kanske något brudpar i de Värmländska skogarna som fortfarande letar efter en bröllopsfotograf och som inte har något emot att testa dessa platser tillsammans med mig? ♥

Caroline Dahlén

4 thoughts on “En bröllopsfotograf på var sida kameran

Kommentera

