Jag har lärt mig att jag ska göra vad som faller mig in

Live Laugh Love + teJag vet inte riktigt vad som hände. Helt plötsligt var det bara rent. Överallt. Det hela började med att jag vaknade i tisdags och hade en helt ledig dag framför mig. Tänkte att jag ska nog göra det här och det här och det här nu när jag är ledig i ett par dagar. Först ska jag bara plocka undan lite på bordet. Och lite i badrummet. Och på diskbänken. Och jag kanske borde dammsuga lite här. Helt plötsligt hade jag städat nästan hela lägenheten! Utan att ens vara medveten om att jag faktiskt städade.

Så nu sitter jag här i min (fortfarande!) nystädade lägenhet och njuter av en kopp te tillsammans med Doktorn och är lite småstolt över mig själv. Det får man vara. Kamerabatterierna ligger på laddning och kameraväskan är packad med reflexskärmar, minneskort och objektiv. Imorgon ska min fina vän Louise och hennes Jocke stå framför kameran. Trots att väderprognosen förutspår mulet väder så tror jag på varma och strålande bilder på det här underbara, tokiga och kärleksfulla paret.

One thought on “Jag har lärt mig att jag ska göra vad som faller mig in

Kommentera

