Det ligger i familjen

DoktornVåren verkar ha tagit fäste på riktigt nu. Solen och den friska vårluften strömmar in genom fönstren. Jag har varit ledig i två dagar nu, och man skulle ju kunna tänka sig att jag varit ute och njutit av fulla muggar. Vad jag har gjort istället? Legat i soffan och fördömt mitt immunförsvar för att det frångått vårt livslånga avtal om att aldrig låta mig bli sjuk. I dess försvar så misstänker jag tre olika virus och bakterier, men ändå. Jag hade så mycket hellre varit ute och njutit av solen och fotat i det fantastiska ljuset.

Nu har i alla fall febern släppt och jag börjar känna mig rastlös vilket är ett gott tecken. Doktorn börjar nog också tycka att det är jobbigt att ha mig hemma hela tiden. Visst är det mysig att ligga och gosa i soffan, men man får ju inte busa lika mycket när mamma är hemma 😉

Kommentera

