”det är jättebra, man kan se rakt igenom hela butiken så nu slipper jag ju gå vilse!”

Glatt klev jag in genom dörren och deklarerade för farmor: ”Den där nya Coop-butiken, den är ju jättebra!”. Tjugotvå minuter senare har vi gått igenom våra senaste besök i detalj och diskuterat såväl personal som höjden på flinghyllan och jag inser att jag har passerat en ålderkris och gått raka vägen in i tantlivet. Och det är ganska skönt på sitt sätt. Att bara behöva tänka på saker som var Coop placerat kattlådorna i förhållande till kattsanden och om man ska ta en promenad eller en middagslur efter lunch.

För en liten stund sedan klev min syster in genom dörren och deklarerade att hon var hemma igen. Ett iltjut, som mycket väl hade kunnat tillhöra en fyraåring som välkomnar sin mor och far hem, ljöd genom hela huset. Det var dock ingen fyraåring utan en överlycklig tjugotreåring. I sin väska hade min syster nämligen min nya kamera. MIN NYA KAMERA! Smaka på den ni.

Nu klev katten in genom dörren och deklarerade att han absolut vill gå ut en stund innan middagen. Det kan han väl roa sig med tycker jag, för då får jag någon att testa min nya kamera på.

Doktorn

One thought on “”det är jättebra, man kan se rakt igenom hela butiken så nu slipper jag ju gå vilse!”

Kommentera

